بورس نوشت های من

آموزش قدم به قدم بورس

  • صفحه اصلی
  • آرشیو
  • عناوین مطالب

2- معرفی  20 ویژگی سهام خوش نوسان (1)(نوسانگیری)

توسط من |

نوسانگیری

| چهارشنبه چهارم تیر ۱۳۹۹ | 11:52

سلام 

توی پست نوسانگیریِ قبلی ویژگی های یک فرد نوسانگیر رو باهم مرور کردیم , امروز و فردا(ها) می خوایم درباره ی سهام خوش نوسان یه گپی بزنیم, بریم و وقت تلف نکنیم.

 

1- شناوری معقول

این مهمه که سهم شناوریش بین 10 تا 40 درصد باشه , کم تر از 10 یعنی زور دست سهامدار عمده است و بیشتر از 40 هم احتمالا سهم هدفگذاری ضعیف تری داره(به خاطر پراکنده بودن سهام های شرکت دست افراد مختلف )

 

 

2- حجم معاملات معقول

مراقب نسبت حجمی  که دارید معامله می کنید به حجمی که به طور میانگین در سهم معامله می شه باشید, چون یه وقت توی اون نماد گیر می کنید و بیرون اومدنتون داستان می شه , به طور کلی اگر فرمول زیر توی معامله تون صادق بود می تونید از این بابت نگران نباشید.

30 * پول نوسانگیری شما < قیمت پایانی روز * حجم میانگین ماهانه

 

 

3- حجم مبنای مناسب

بررسی کنید ببینید سهم موردنظرتون توانایی پرکردن حجم مبنا رو داره یا نه.

 

4-بنیاد سهم و خبرهای بنیادی

از اون جایی که ما میخوایم بخریم و بعد از یه نوسان بفروشیم , بنیاد سهم برامون مهم نیست , اما خبرهای بنیادی خیلی برامون اهمیت دارن , خبرهایی که روی کدال میان و یا شایعه ها (حتی اگر غلط باشن) می تونن نوسان های خوبی به ما بدن , جالبه که دیروز یه بنده خدایی اومد یه  برگه جعلی درست کرد که طبق اون تصویب شده بود فلان محصول تولیدی فلان گروه مجوز افزایش قیمت فلان درصدی گرفته, و قیمت سهم های اون گروه موشکانه(به سان موشک)  رفت بالا, اما امروز که کذب بودن اون خبر برای همه مشخص شده , سهام های اون گروه اکثرا ریختن ( البته احتمالا کاهش قیمت دلار هم بی تاثیر نبوده), به طور کلی یه جمله ی معروف هست که می گه با شایعه بخر با خبر بفروش , مثلا اگر شایعه , شایعه  مثبت باشه و سهم بره بالا , که دیگه خبر تاییدم بشه سهم رشدش رو کرده به خاطر اون خبر, اگرم تکذیب بشه که سهم می ریزه !

 

5- توجه به بزرگ نبودن سهم

راستش سهم های بزرگ غالبا سخت تر نوسان می دن به خاطر اینکه کلا نوسان انداختن توشون پول بیشتری می خواد( و این , کار رو برای بازیگردان سخت می کنه).

 

6- توجه به بازیگردان داشتن سهم

بازیگردان میاد سهم رو توی کف می خره و تا وقتی که به اندازه ی کافی خرید نکرده به سهم اجازه رشد نمی ده , اینکه چه طور بتونیم وجود بازیگردان رو تشخیص بدیم برمی گرده به مهارت تابلوخوانی مون که انشالله در آینده بهش می رسیم اما مثلا یکی از نشانه هاش اینه که  نزدیک به مقاومت ها خبرهای خوب رو شایعه می کنه و نزدیک به حمایت ها خبرهای بد رو.

 

6 تا از ویژگی های سهام خوش نوسان رو با هم مرور کردیم , به طور کلی یادتون باشه یا ما انقدر پولداریم (که الان نیستیم ولی انشالله می شیم) که می تونیم خودمون موج نوسان رو توی سهم ایجاد کنیم یا انقدر پولدار نیستیم و باید سعی کنیم سوار بر موج تشکیل شده بشیم و از اون کسب سود کنیم.

پر سود باشید و خوشبخت !

1- نوسانگیری چیست و برای چه افرادی مناسب است؟(نوسانگیری)

توسط من |

نوسانگیری

| سه شنبه سوم تیر ۱۳۹۹ | 12:30

سلام , از امروز نوسانگیری رو هم موازی با تحلیل تکنیکال و فاندامنتال شروع می کنیم , قبل از این که بریم سراغ اصل مطلب , ببینیم اصلا نوسانگیری به درد چه افرادی می خوره.

 

1- باید پر ریسک باشید!

اگر کلا شخصیت خطرکننده ای ندارید شاید خیلی از نوسانگیری لذت نبرید , در نوسانگیری خیلی مهمه که با رسیدن به حد ضرر سریعا دستتون بره روی دکمه فروش, اینکه وقتی دیدید سهم داره می ریزه بگید نههه, اصلا من دیگه به عنوان یه سرمایه گذاری میان مدت بهش نگاه می کنم اشتباه خیلی بزرگیه (تو پست بعدی می گم چرا نباید سهمی که واسه نوسانگیری خریدیم رو به دید میان مدت نگه داریم)

 

2- نباید طمع داشته باشید .

کسی که شروع می کنه به نوسان گیری توقع سودهای چند ده درصدی رو از معاملاتش نداره , در نوسانگیری ما تمرکزمون رو می ذاریم روی سودهای 3 الی 10 درصد , اما قراره به جاش تعداد معامله هامون رو بالا ببریم.

 

3- صبور باشید !

شاید فکر می کنید نوسانگیری مخصوص آدمای عجوله , اما چه نوسان هاس 3-4 درصدی که می تونستن 10 درصدی یا حتی بیشتر باشن, تو این مورد  مسلط بودن روی تابلوخوانی خیلی اهمیت داره , (انشالله کم کم استارت تابلوخوانی رو هم می زنیم)

 

4- گوش به زنگ باشید.

توی پست بعدی که قراره درباره ی سهام مناسب نوسانگیری حرف بزنیم می گم  چرا این گوش به زنگ بودن انقدر مهمه , کلا نوسانگیر باید همیشه هوشیار باشه , چه نسبت به تابلو , چه نسبت به اخبار.

 

خلاصه اگه عاشق زیاد معامله زدن هستید و در عین حال می تونید روی خودتو کنترل داشته باشید شروع این راه می تونه براتون مناسب باشه , 

تو پست بعدی درباره ی انتخاب سهام مناسب نوسانگیری حرف می زنیم , 

پرسود باشید و خوشبخت !

آرشیو وب
  • تیر ۱۳۹۹
  • خرداد ۱۳۹۹
برچسب ها
  • تکنیکال (5)
  • نوسانگیری (2)
  • فاندامنتال (2)

B L O G F A . C O M

تمامی حقوق برای بورس نوشت های من محفوظ است .